Dobry vecer.<br><br>Dekujeme za souhrn toho, co lide psali do ankety. Alespon mame predstavu, jak to vidi ostatni lide. Skoda ze nas byla jenom polovina ( magicke cislo bylo neco mene nez 60 lidi ), ale verim, ze i u tech budou ostatnich to bude velmi podobne s nazory, jen mozna trosku jina cetnost ( vetsina tam nebyla proto, ze nestihaji - tedy by se asi problem nedostatku casu vysplhal na prvni misto ).
<br><br>Aby to nebyl jenom prazdny mail. Chtel jsem se kouknout na veci ohledne prednasky ( probirana latka + takove ty velmi zajimave prilohy, ktere obcas ukazujete...velmi poucne - treba ty grafy chovani aplikaci se nam pri druhem zadani hodi, jelikoz chceme udelat bechmark strategii ), jak jsem vsak byl velmi nemile prekvapen, kdyz jsem si stahl PDF verzi ve ktere temer nic neni ( memory managment je na dve strany, kde je jenom priklad ). Z toho duvodu jsem zabrosil na html verzi, kde vsak krom necitelnosti ( ta zelena na cerne za chvili zacne bolet ) mne prekvapila neaktualita..a velka nekompletnost ( navic to nejsou takove ty, co promitate na prednasce ) a taky nemoznost si je stahnout offline.
<br><br>Chtel bych se proto zeptat, co delam spatne, pripadne kde bych se mohl dostat k materialum z prednasky ( a velmi bych se primlouval i za ty "bonusy" navic...obcas jsou velmi zajimave ). Predem dekuji.<br>
<br>S pozdravem Lasak Petr<br><br><div><span class="gmail_quote">On 1/11/08, <b class="gmail_sendername">Petr Tuma</b> <<a href="mailto:petr.tuma@dsrg.mff.cuni.cz">petr.tuma@dsrg.mff.cuni.cz</a>> wrote:</span><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">
Dobry den,<br><br>pro ty z vas, ktere zajimaji vysledky ankety z posledni prednasky,<br>zasilam strucne shrnuti nejzajimavejsich vysledku, spolu s drobnymi<br>uvahami o nekterych z nich:<br><br>Probirana latka<br><br>* vetsina lidi se shodla na primerene detailnim obsahu, jedina castejsi
<br>pripominka k obsahu, na ktere se shodli celkem tri lide, poukazovala na<br>prilis mnoho detailu o hardware<br><br>* zhruba polovina lidi by privitala vysvetleni assembleru v rozsahu<br>potrebnem k semestralkam, pripadne take hlubsi predvedeni msimu a hlubsi
<br>predvedeni ci rozebrani kalista<br><br>  - jakkoliv bych rad, aby vsichni meli prehled o assembleru, domnivam<br>se, ze neni vhodne pridavat prilis mnoho dalsi latky - protoze se<br>domnivam, ze potreba assembleru je zcasti zpusobena ladicimi nastroji,
<br>ktere trasuji na urovni instrukci, radeji bych tento problem vyresil<br>upravou ladicich nastroju<br><br>  - zminka kodu z kalista na prednaskach neni problem, uz letos castecne<br>byla pri povidani o prepinani kontextu, budu se snazit o rozsireni
<br><br>* zhruba petina lidi poukazovala na tydenni az ctrnactidenni zpozdeni<br>nekterych temat na prednaskach vzhledem k jejich potrebe pri praci na<br>semestralkach, hlavne u synchronizace a trochu u spravy pameti<br><br>
  - urcity manevrovaci prostor na prednaskach jeste poskytuje vypusteni<br>historickeho prehledu, popremyslim o tom - je take otazka, zda je lepsi<br>mit nejprve prednasky, kde se o vsem mluvi nasucho, a pak teprve praci<br>
na semestralkach - z me zkusenosti problemy zminovane na prednaskach<br>lide mnohem lepe chapou, pokud si je umi vztahnout k tomu, co zrovna resi<br><br>  - zaujalo me, ze lide vnimali letos zpozdeni prednasek uplne stejne
<br>jako loni, pritom loni postupovaly prednasky vpred polovicnim tempem<br><br>Vypracovani semestralek<br><br>* vubec nejvetsim problemem, ktery uvadela zhruba polovina lidi, bylo<br>ladeni kodu, pro zhruba petinu lidi zejmena kvuli ladicim nastrojum, ale
<br>pro mirne vetsi pocet lidi zejmena kvuli chybejicim zkusenostem s<br>ladenim obecne<br><br>  - chystane celkove upravy studia by mely tento problem castecne<br>napravit - mezi hlavni patri vice prostoru pro informatiku v bakalarskem
<br>studiu, ucelenejsi vyuka programovani, nove predmety o tematech jako<br>jsou ladici nastroje ci programatorske techniky<br><br>  - samozrejme mam na seznamu ukolu zlepseni ladicich nastroju<br><br>  - jedna z osvedcenych technik, jak zkratit cas potrebny k ladeni, je
<br>prubezne testovani - premyslim, zda by se nedaly testy k semestralkam<br>upravit tak, aby bylo mozne je s vyhodou pouzit postupne jiz pri psani kodu<br><br>* pozoruhodne teprve druhy problem v poradi podle poctu vyskytu byl
<br>nedostatek casu, na ktery si stezovala zhruba tretina lidi<br><br>  - myslim, ze tento vysledek castecne odrazi presvedceni, ze pokud by<br>se nestravilo tolik casu hledanim chyb, samotne psani kodu by nemuselo<br>byt az tak casove narocne - tedy pomoci by mohlo i odstraneni problemu
<br>pri ladeni popsane vyse<br><br>  - jak jsem jiz uvadel drive, jakekoliv namety na zjednoduseni<br>zakladnich semestralek pri zachovani hrubeho rozsahu temat (alespon<br>trochu procesu a pameti v kernel space i user space) privitam (nekolik
<br>navrhu se jiz seslo, za ne dekuji) - v rozsirenych semestralkach bych<br>chtel zachovat zejmena pozadavek na vystup v podobe textove zpravy s<br>vysledky netrivialni velikosti (to, ze skola neuci studenty prezentovat<br>
sve vysledky, je nam velmi casto vytykano)<br><br>* na stejne urovni jako nedostatek casu byly problemy s tymovou praci<br><br>  - problemy s tymovou praci se objevovaly nejcasteji v situacich, kdy<br>spolu jednotlivi clenove tymu nekomunikovali - naopak jako
<br>nejdulezitejsi faktor pro uspesne dokonceni semestralek figurovala v<br>odpovedich intenzivni komunikace a spoluprace v ramci tymu (obcas i obecne)<br><br>* a konecne treti problem na stejne urovni bylo proniknuti do tematu, ve
<br>smyslu samotneho zapoceti praci, kdyz uz se zacne tak to celkem jde<br><br>  - premyslim o tom, jak tomuhle pomoci nejakym demonstracnim cvicenim<br><br>* obtiznost zakladnich zadani je vnimana jako v podstate stejna, vetsina
<br>lidi take povazuje druhe rozsirene zadani za jednodussi nez prvni<br>rozsirene zadani - vysledky jsou ale zkresleny tim, ze byli pritomni<br>pouze dva lide se tretim rozsirenym zadanim<br><br>  - zajimava byla korelace mezi nazorem na obtiznost zadani a
<br>vypracovavanym rozsirenym zadanim - vypracovani konkretniho rozsireneho<br>zadani temer nema vliv na nazor na jeho obtiznost, ale vyrazne ovlivnuje<br>nazor na obtiznost odpovidajiciho zakladniho zadani - jako kdyby teprve
<br>vypracovani rozsireneho zadani pomohlo odhalit vsechna zakouti zakladniho<br><br>* jako dalsi faktory vedouci k uspesnemu dokonceni semestralek se<br>objevily v podstate vsechny zname metodiky programovani - regresni<br>
testovani, prace v parech, revize kodu, urceni vedouciho tymu a dalsi<br><br>Obecne<br><br>* objevila se rada navrhu na konzultacni cviceni behem semestru<br><br>  - konzultace byly nabizeny stale, ale prekvapive je vyuzil jen maly
<br>pocet skupin - mozna kdyby byly opravdu vypsany formou oficialniho<br>cviceni, ucast by byla lepsi<br><br>Dalsi pripominky kvuli delce mailu jiz vynechavam, nebojte se vsak, ze<br>by se ztratily. Jeste jednou diky za vase odpovedi !
<br><br>Petr Tuma<br><br>_______________________________________________<br>OSy mailing list<br><a href="mailto:OSy@dsrg.mff.cuni.cz">OSy@dsrg.mff.cuni.cz</a><br><a href="https://dsrg.mff.cuni.cz/mailman/listinfo/osy">https://dsrg.mff.cuni.cz/mailman/listinfo/osy
</a><br></blockquote></div><br>