Pavel Ježek - NSWI120 Principy počítačů (ZS 2017/2018)
Informace k předmětu nyní najdete na zvláštní stránce - viz http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/principles_of_computers/.
Pavel Ježek - NPRG035 Jazyk C# a platforma .NET (ZS 2017/2018)
Informace k předmětu nyní najdete na zvláštní stránce - viz http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/csharp_dotnet/.
Pavel Ježek - Ročníkový projekt/Bakalářká práce/Diplomová práce (2018)
Následující témata jsou vhodná na bakalářskou, případně diplomovou práci (nebojte se napsat e-mail, a po domluvě si o níže uvedených [ale i jiných - třeba nějaký váš vlastní nápad na potenciální bakalářku, apod.] tématech přijít popovídat - rád vám sdělím svojí představu, a případně můžeme téma i upravit na míru):
• Analyzátor USB paketů
• Podpora pro načítání modelů vlaků z Microsoft Train Simulator do Unity
• Podpora pro simulaci zvuku motorů do Unity
• Simulátor počítače (procesor 6502 nebo 8080, jednoduché sběrnice, jednoduché řadiče)
• Analyzátor PDF dokumentů
• Editor JSON/XML dokumentů
• Rychlá XML serializace .NET objektů
• Závody motokár ve stylu Mario Kart (ideálně v Unity) [nebo jiná zajímavá hra]
• Editor 2D animací (jednoduchá varianta Powerpointu se systémem animací pomocí klíčových snímků jako v 3D animačních nástrojích)
• Prohlížeč obrázků s podporou hierarchického anotování
• Editor fotorealistických budov
Pavel Ježek - NPRG038 Pokročilé programování pro .NET I (LS 2016/2017)
Informace k předmětu nyní najdete na zvláštní stránce - viz http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/advanced_dotnet/.
Pavel Ježek - Ročníkový projekt/Bakalářká práce/Diplomová práce/SW Projekt (2017)
Následující témata jsou vhodná na bakalářskou, případně diplomovou práci (nebojte se napsat e-mail, a po domluvě si o níže uvedených [ale i jiných - třeba nějaký váš vlastní nápad na potenciální bakalářku, apod.] tématech přijít popovídat - rád vám sdělím svojí představu, a případně můžeme téma i upravit na míru):
• Editor 2D animací (jednoduchá varianta Powerpointu se systémem animací pomocí klíčových snímků jako v 3D animačních nástrojích)
• Simulátor elektrických obvodů
• Portabilní grafický editor elektrických a pneumatických obvodů (ideálně pro SkiaSharp)
• Prohlížeč obrázků s podporou hierarchického anotování
• Nástroj pro ukládání a správa výstřižků z webu
• Inteligentní PropertyPanel s vlastními editory hodnot pro WPF (případně Xamarin Forms)
• Integrované prostředí editoru pro "cokoliv" s podporou Undo (pro WPF)
• Skinovatelný okenní systém pro SkiaSharp
• Simulátor GTN - vizualizace vlakových grafikonů
• Reimplementace 2D hry Populous (případně pro mobilní zařízení)
• Reimplementace 2D hry Lemmings pro mobilní zařízení
• Editor behavior trees - umělá inteligence do her
• Editor fotorealistických budov
• 3D hra - závody motokár (ideálně pro UrhoSharp)
Pavel Ježek - NPRG057 Pokročilé programování pro .NET II (LS 2015/2016)
Informace k předmětu nyní najdete na zvláštní stránce - viz http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/advanced_dotnet_ii/.
Pavel Ježek - Ročníkový projekt/Bakalářká práce/Diplomová práce/SW Projekt (2016)
Následující témata jsou vhodná na bakalářskou, případně diplomovou práci (nebojte se napsat e-mail, a po domluvě si o níže uvedených [ale i jiných - třeba nějaký váš vlastní nápad na potenciální bakalářku, apod.] tématech přijít popovídat - rád vám sdělím svojí představu, a případně můžeme téma i upravit na míru):
(zatím první nástřel seznamu, na dalších tématech ještě pracuji)
□ Karts - závodní hra (motokáry)
□ Vektorový grafický editor obrázků pro XAML (Drawing)
- Jednodušší varianta Expression Design
- Možnost kontroly generovaného XAML kódu (možnosti využítí zabudovaných XAML primitiv)
□ Prohlížeč obrázků s anotací jejich částí
- Klasický prohlížeč obrázků ala FastStone Image Viewer
- Moznost anotovat vyznačené části obrázků, spravovat databázi anotací, apod.
□ Hexa editor neomezeně velkých souborů
- Klasický textový editor s možností editace v hexa režimu - ale bez omezení velikosti editovaného souboru, tj. možnost editovat soubory i GB až TB velikosti
□ Simulátor elektrodispečinku s grafickým editorem schématického zapojení elektrické sítě
□ Editor/prohlížeč struktury souborového systému
- Podpora minimálně pro FAT, Minix/SysV FS (případně i ext2, apod.)
□ Ovladač pro Minix/System V FS pro Windows
□ Intuitivní 3D editor
- Tvorba a editace 3D objektů kreslením, podobně jako ve SketchUp
□ Editor fotorealistických textur
- Cílem práce je umožnit jednoduchou editaci a mapování fotorealistických textur – tj. možnost „přeložení“ obrázku (fotografie předlohy) přes 3D model v daném pohledu a následné automatické vložení správně namapovaných (zdeformovaných) obrazových dat do textury 3D modelu (podobně jako v Google SketchUp nebo Adobe Photoshop Extended).
- Možnost mapování fotografie z různých pohledů a rozdělení mapovaných textur do více vrstev.
- Základní možnosti úpravy textur namapovaných na objektu (tj. prolínání, postupná změna průhlednosti, roztažení, opakování textury, apod.)
- Ideálně jako rozšíření open-source 3D modelovacího programu Blender, nebo open-source 2D bitmapového editoru Gimp (vhodná volba je součástí řešení práce), případně je akceptovatelné i řešení ve formě samostatné aplikace.
□ Systém pro zjednodušení tvorby umělé inteligence ve hrách - Mark 2
□ Implementace podpory pro C# stored procedury v PostgreSQL
- Propojení nějaké implementace platformy .NET na databázový server PostgreSQL
- Případně včetně propojení s IDE Visual Studio
Pavel Ježek - Ročníkový projekt/Bakalářká práce/Diplomová práce/SW Projekt (2015)
Následující témata jsou vhodná na bakalářskou, případně diplomovou práci (nebojte se napsat e-mail, a po domluvě si o níže uvedených [ale i jiných] tématech přijít popovídat - rád vám sdělím svojí představu, a případně můžeme téma i upravit na míru):
✓ Implementace podpory pro C# stored procedury v PostgreSQL
- Propojení nějaké implementace platformy .NET na databázový server PostgreSQL
- Případně včetně propojení s IDE Visual Studio
✓ Systém pro zjednodušení tvorby umělé inteligence ve hrách - Mark 2
✗ (zamluveno) Simulátor elektrických obvodů - Mark 2
✗ (zamluveno) Engine pro hry typu Dungeon Master
- Klasická (skoro) 3D hra s pohybem ve 2D bludišti po celých dlaždicích.
- V práci bude třeba se soustředit na extrémně kvalitní objektový návrh pro možnost využití ve výuce.
✗ (zamluveno) Navigace pro strojvedoucí
- Palubní informační systém pro stojvedoucí s možností využití aktuální polohy pro informování strojvedoucího o objektech na trati.
- Implementace pro mobilní zařízení (ideálně Android nebo iOS).
- Potřeba důkladného otestování pro případnou možnost nasazení v reálném provozu.
✗ (zamluveno) Analýza a čtení tabulek v PDF dokumentech
- Konfigurovatelný nástroj pro dolování tabulkových dat z PDF dokumentů.
✗ (zamluveno) Magic Carpet
- Počítačová hra: létání na koberci s kouzly
✓ Simulátor pneumatických systémů
- Návrh simulátoru a editoru sítí propojených tlakových nádob, potrubí a akčních prvků (tlaková relé, apod.)
✓ Simulátor jízdy železničních vozidel
✓ Překladatel mezi dialekty SQL
- Analýza a návrh co nejuniverzálnějšího způsobu pro překlad SQL dotazů mezi jednotlivými dialekty SQL.
- Ideálně podpora minimálně pro Teradata a Oracle.
✓ Simulace a vizualizace hradlových sítí
✓ XML serializace
- Konfigurovatelná serializace libovolných grafů objektů do XML formátu.
✗ (zamluveno) Hra Dungeon Keeper
- Hráč se jako pán jeskyně snaží pomocí různých příšer chránit svůj dungeon před otravnými hrdiny.
✓ Platforma pro IDE
- Vytvoření základní architektury otevřeného systému pro tvorbu IDE (Integrated Development Environment) a "editorů".
✓ Simulátor GTN a EDD
- Rozšiřitelná simulace elektronických pomůcek výpravčích: GTN (Graficko-Technologická Nadstavba) a EDD (Elektronický Dopravní Deník)
- Přehledové info o GTN viz: http://spz.logout.cz/zabezpec/gtn.html
✓ IDE pro FreePascal
- Základní návrh moderního vývojového prostředí pro FreePascal (případně integrace FreePascal překladače do existující IDE platformy).
✓ CodEx 3 pro Mono/Linux
- Reimplementace systému CodEx se zahrnutím zkušeností z dlouhodobého používání systému CodEx 2.
Pavel Ježek - Ročníkový projekt/Bakalářká práce/Diplomová práce/SW Projekt (2014)
Následující témata jsou vhodná na bakalářskou, případně diplomovou práci (nebojte se napsat e-mail, a po domluvě si o níže uvedených [ale i jiných] tématech přijít popovídat - rád vám sdělím svojí představu, a případně můžeme téma i upravit na míru):
(již zaalokováno) Interaktivní merge
- Minimálně 2-cestné porovnávání a slévání textu
- Zaměřeno na maximální uživatelskou přívětivost
- Integrovatelné minimálně s TortoiseHg
(předběžně zaalokováno) Vylepšená podpora pro unit testování v .NETu
- Minimálně generování private accessorů
- Podpora pro Visual Studio nebo SharpDevelop
- Podpora pro více unit testovacích frameworků
(již zaalokováno) Editor disků
- Podpora minimálně pro FAT, ext2 nebo Minix/SysV FS
(již zaalokováno) Simulátor/vizualizátor PC
- Potenciálně velmi široké - zaměření třeba domluvit osobně
(již zaalokováno) Vizualizátor Windows driver/device stacku
- Vlastně vylepšený správce zařízení (spojený s WinObj a částmi WinDbg)
Ovladač pro Minix/System V FS pro Windows
Nějaké vhodné rozšíření SharpDevelop
(předběžně zaalokováno) Intuitivní 3D editor
- Tvorba a editace 3D objektů kreslením, podobně jako ve SketchUp
Editor fotorealistických textur
- Cílem práce je umožnit jednoduchou editaci a mapování fotorealistických textur – tj. možnost „přeložení“ obrázku (fotografie předlohy) přes 3D model v daném pohledu a následné automatické vložení správně namapovaných (zdeformovaných) obrazových dat do textury 3D modelu (podobně jako v Google SketchUp nebo Adobe Photoshop Extended).
- Možnost mapování fotografie z různých pohledů a rozdělení mapovaných textur do více vrstev.
- Základní možnosti úpravy textur namapovaných na objektu (tj. prolínání, postupná změna průhlednosti, roztažení, opakování textury, apod.)
- Ideálně jako rozšíření open-source 3D modelovacího programu Blender, nebo open-source 2D bitmapového editoru Gimp (vhodná volba je součástí řešení práce), případně je akceptovatelné i řešení ve formě samostatné aplikace.