[OSy] Testy k 1. semestralni praci, errata

Lubomír Bulej lubomir.bulej at mff.cuni.cz
Mon Nov 1 16:33:23 CET 2004

Dobry den,

behem vikendu se diky nefunkcnimu mailing listu nashromazdily nektere
pripominky:

ad kernel.o (p. Safrata):

>ted popisu, mam i na zdrojacich Kalista. Kernel mi jde bez problemu prelozit, slinkovat i rozbehnout. Neumim ale slinkovat ho na ten kernel.obj. Kdyz pouziju to co je v Makefilu ke kalistu, dostanu ne moc prekvapive
>
>/opt/mips/bin/decstation-ultrix-ld: Relocatable linking with relocations from format ecoff-littlemips (sys.o) to format binary (kernel.o) is not supported

Viz Makefile.default, v prikazu pro linker se nepouziva linker script
(tj. nepouziva se parametr -T):

$(OBJECT): $(OFILES)
        $(LD) $(LDFLAGS) $(OFILES) -i -o $@

>a linker skonci chybou. Mimochodem bez pouziti direktivy -T to slinkovat jde, ale chybi tam symbol kernel_end (pri pokusu kompilovat testy). Odhaduji tedy, ze problem bude v souboru binary.lds, ale nevim jak ho prepsat.

Viz binary.lds v prilozenem archivu, staci zmenit jmeno symbolu "etext"
na "kernel_end",
resp. tam "kernel_end" pridat.

Puvodni Kalisto spolehalo na poradi linkovani object souboru s
prislusnym symbolem, pouziti symbolu v linker skriptu je spolehlivejsi,
ovsem mene prenositelne mezi ruznymi jadry (etext je symbol pouzity v
nasem internim testovacim jadre, na kterem byly testy vyvijeny).

ad nekompatibilita testu (p. Safrata, p. Palkovsky):

>A jeste poznamka k testum: testy jsou nekompatibilni se zadanim. Pouzivaji jako typ k podminkovym promennym "struct condvar" zatimco v zadani je "struct cond". Prozatim jsem to "vyresil" makrem, ale asi by to chtelo nejak sjednotit.
>

  > 3) nektere testy pouzivaji printf misto printk

Opravene testy jsou v prilozenem archivu.

ad nefunkcni mailing list:

>P.S. pokud bude v listu tenhle mail dvakrat tak se omlouvam, pokousel jsem se ho odeslat uz vcera, ale zda se, ze se nekde ztratil....

Problem pri prechodu na novejsi verzi.

Lubomir Bulej