[OSy] Velkost pamete

Lubomír Bulej lubomir.bulej at mff.cuni.cz
Wed Nov 24 12:09:34 CET 2004

Dobry den,

>Da sa v MSIM run-timeovo zistit kolko fyzickej pamete ma kernel k dispozicii?
>V kaliste je na to naivny algoritmus, ktory pre >512MB pamete nefunguje.

Ten algoritmus se da trochu spravit, kdyz budete pritomnost fyzickych
stranek testovat pres
jednu virtualni stranku, pro kterou si v TLB nastavite mapovani na
prislusnou fyzickou adresu.
Takto muzete otestovat vsechny fyzicke stranky, predpokladem je, ze
fyzicka pamet je v podstate
souvisla resp. ze vite o oblastech, ktere nemate testovat. Tam patri
napr. stranky kernelu (o tech
vite za behu), a ramce ve kterych mate umistena zarizeni (o tech musite
kernelu rict rucne).

Lubomir Bulej