[OSy] Chybka v simulatoru...

Lubomír Bulej lubomir.bulej at mff.cuni.cz
Thu Oct 21 17:34:42 CEST 2004

Dobry den,

>Tak pro ty, ktere popadne stejne blby napad jako me, a budou chtit
>predelat handle_general_exception k obrazu svemu, zvlaste tak, ze si budou
>ruzne hrat se status registrem, tak si aplikujte nasledujici patch na
>simulator. Usetrite si par hodin hledani chyby, kterou tam nemate....
>Podle dokumentace totiz:  On new exceptions, the processor does not write
>to the EPC register when the EXL bit in the Status register is set.
>However, the register can still be written via the MTC0 instruction.

Jen poznamka: toto chovani je popsano v (te novejsi) dokumentaci od
MIPS32 4K, coz neni uplne to same jako MIPS R4000, takze je treba urcite
opatrnosti pri interpretaci. Dokumentaci k teto rodine procesoru jsem
zaclenil az letos vice mene jako doplnujici, protoze MIPS32 4K ma s
R4000 velmi mnoho spolecneho a dokumentace k MIPS32 4K je vyrazne novejsi.

Simulator MSIM byl implementovan podle puvodniho manualu k MIPS R4000 (z
r. 1994), kde je uvedena situace popsana pouze tak, ze "procesor pri
nastavenem EXL bitu nezapisuje do EPC" a o instrukci MTC0 se v nem nic
nepise. Da se ocekavat, ze procesorova jadra by se v takoveto
zalezitosti nemela lisit, a proto se s nejvetsi pravdepodobnosti opravdu
jedna o chybu.

Na webovych strankach predmetu je ke stazeni aktualizovana verze simulatoru.

Lubos Bulej