Re: [OSy] Softwarovy projekt: nabor dusi

Jakub Vana gugux at seznam.cz
Wed Oct 27 11:01:00 CEST 2004

Cau,

zajimava nabidka, abych byl uprimny, tak se taky posledni dobou vyptavam lidi, zda by nebyly ochotni semnou psat neco jako OS(v ramci Projektu). Vlastni OS ma ale jednu (a to) znacnou nevyhodu - MALO DRIVERU. Proto jsem uvazoval o posunuti aplikacni vrstvy v Linuxu z CPL=3 na CPL=1 || 2 a misto aplikaci zde vytvorit mezivrstvu ktera by predstavovala predevsim abstrakci souboru. Vsechny data by tak pro uzivatele byly v procesech a uzivatel by se nemusel starat o soubory. Konkretni detajly interface ale zatim promyslene nemam. Mezivrstva by se tak pro jadro tvarila jako aplikace a aplikacim by poskytovala nove slozby, ktere v Linuxu nejsou....

To je moje vize, ale dokazu si predstavit, ze nekomu neprijde zajimava. Proto bych se s Vami urcite rad sesel a mohly bysme se pobavit. S programovanim takovejhle uchylaren mam uz pomerne slusny zkusenosti, takze vam urcite v pripade, ze se dohodnem, budu uzitecnej....

Jakub

PS.: Mam i svuj kus kodu, kterej se v necem podoba kernelu, treba by se cast mohla hodit ;-)