[OSy] Nejasnost v zadani 3. semestralky

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Mon Dec 11 21:59:12 CET 2006

Hezky vecer,

> V uvodu je sice receno, ze "Bude nutne vytvorit infrastrukturu pro
> vytvareni a beh uzivatelskych procesu ...", dale vsak specifikace rozhrani
> neobsahuje napr. zadne funkce pro vytvareni procesu (nejake create_process,
> fork, ..).

To pouziti mnozneho cisla v te uvodni vete ma jednoduchou motivaci:

Prestoze nespecifikujeme v zadani zadna kernelova nebo uzivatelska
rozhrani pro vytvareni novych procesu a v kernelu skutecne typicky
pobezi jen jediny proces (ten, ktery bude zaveden do pameti pri
spousteni simulatoru, podobne jako se tam zavadi obraz samotneho jadra),
neprejeme si, abyste to nejak "zbastlili" pro tento specialni pripad,
ale vymysleli to nejak rozumne (takze pokud budete mit treba kernelovou
funkci create_process(), je to dobry zacatek).

> Znamena to tedy, ze nasim ukolem je pripravit behove prostredi (uzivatelska
> vlakna, spravu pameti a syn. primitiva) jen
> pro jediny proces (test), ktery nikdy zadne dalsi procesy nevytvori,
> protoze k tomu nema zadne (standardizovane) prostredky?

Ano, to po Vas pozadujeme. Ale pokud si chcete zadani rozsirit o moznost
spousteni dalsich procesu. at uz forkem nebo treba nacitanim binarnich
obrazu z (RAM) disku, rozhodne Vam branit nebudeme a pokusime se Vasi
snahu primerene ocenit.