Re:[OSy] Poznamka k api

Tomas Tuma tom.tuma at seznam.cz
Tue Oct 31 20:58:25 CET 2006

Cau,

> 1)
> Vadi, kdyz si deklarujeme funkci sem_down_timeout()  jako int ? tetum by to
> nemelo vadit, ale asi to je v rozporu se zadanim.

Takto jsme to taky udelali. Vzhledem k tomu, ze v popisu chovani teto funkce se hovori o tom, ze funkce neco vraci, je jasne, ze nemuze byt void. Navic, pokud by byla void, uzivatel by nemel sanci se dozvedet, ze nevstoupil do semaforu, ale vyprsel mu timeout.

> 2)
> ale to vede k volanim se skaredym parametrem, napr.:
> sem_down_timeout(&(mtx->sem), usec);
> coz neni asi moc pekne. Mate nekdo nejaky napad? Nebo jsem nejak uplne mimo?

To se mi nezda jako prilis elegantni reseni. Navic, pokud budes implementovat funkcnost danou konstantou DEBUG_MUTEX (viz zadani), budes zrejme chtit pridat do datove struktury mutexu jeste jednu polozku, kde si budes hlidat, kdo Ti ten mutex zamknul.

Zdar
 Tom