[OSy] ddisk bug v MSIMe

Milan Burda milan.burda at gmail.com
Mon Dec 10 16:14:32 CET 2007

zdravim,
dnes som sa pokusal rozbehat citanie z diskoveho zariadenia (ddisk) v MSIMe, ked som si bol isty, ze chyba nieje na nasej strane, nazrel som do zdrajakov MSIMu a objavil som problem v ddisk.c, kde (podla prilozeneho patchu)

1) chybal parameter size v strukture specifikujuce parametre funkcie inicializujucej device
2) po naalokovani pamate v ddisk_generic() sa nenastavil disk_type na DISKT_MEM, cize pamat sa stale tvarila ako neinicializovana (este tam je nejaky problem, lebo to stale pise "type:Not enough memory for device inicialization" aj je uz disk naincializovany a funguje)
3) paramater filename bol ziskany nespravnym sposobom "parm->token.tval.s" namiesto "parm_str(parm)", tak ako sa to deje v inych moduloch pri stringovom parametri vo funkciach ddisk_fmap(), ddisk_load() a ddisk_save()
4) funkcia ddisk_generic() mala zbytocny parameter size, ktory sa v tele funkcie nepouzival, lebo velkost disku je uz ulozena v jeho strukture od inicializacie. tento parameter bol takisto v mem.c v tej istej funkcii, pricom tam sa takisto velkost pamate zadava pri inicializacii pamatoveho bloku

po aplikovani tychto fixov uz diskove zariadenie bez problemov funguje, teda minimalne v pripade pouzitia funkcie "disk load filename.bin", mmap som neskusal.

dufam ze tento poznatok usetri problemy ludom, ktori maju 3. rozsirene zadanie.
a takisto tymto prosim pana Holuba, aby sa na tento problem pozrel, dakujem :)

s pozdravom
Milan Burda