[OSy] Nezarovnane bloky v tabulce stranek

Petr Tuma petr.tuma at dsrg.mff.cuni.cz
Mon Jan 8 09:48:53 CET 2007

Dobry den,

> jiz nekolik dni se nase skupina marne snazi odstranit zahadnou chybu. Dnes
> jsme zjistili, ze se ve strankovaci tabulce objevuji adresy ramcu, ktere
> nejsou zarovane na nasobek velikosti stranky. Kdyz jsme se divali, jake zaznamy
> se do strankovaci tabulky pridavaji, nezarovnane adresy jsme mezi nimi neobjevili.
>
> Nemate podezreni, cim by to mohlo byt? V cem se v teto oblasti nejcasteji
> chybuje? Resil nekdo podobny problem? (pouzivame jadro KoDaGr)

Takhle obecne se tezko radi, protoze chyba muze byt opravdu kdekoliv.
Bez blizsich informaci se da uvazovat nanejvys o tom, jak takovou chybu
hledat:

- Rikate, ze ve strankovaci tabulce mate spatne (poskozene) polozky,
ktere do ni ale explicitne nepridavate. Prvni misto, kam se kouknout,
jsou tak nejspis funkce, ktere pridavaji nebo meni polozky ve
strankovaci tabulce.

Kdyz pisete, ze spatne polozky se do strankovaci tabulky nepridavaji,
odhaduji, ze jste to overovali kontrolou argumentu funkce pro pridavani
zaznamu ? Pokud ano, dalsi krok by byl zkontrolovat, jestli tato funkce
zaznamy spravne prida.

Treba si napsat jednoduchou funkci, ktera otestuje, zda se ve
strankovaci tabulce nenachazeji spatne polozky, tuhle funkci zavolat na
konci kazde operace se strankovaci tabulkou ?

- Pokud tohle nic neobjevi, prepisujete si strankovaci tabulku nekde,
kde do ni vubec zapisovat nemate. Pak je mozne volani te funkce, ktera
zkontroluje strankovaci tabulku, jeste umistit do ruznych dalsich mist
kodu tak, abyste zuzili okruh mist, kde ma smysl hledat chybu.

A tak dale. Tyhle body pisi bez koukani na konkretni kernel, ale rikam
si, ze by mohly byt v principu aplikovatelne ...

Petr Tuma