[OSy] cteni souboru v kernelu

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Fri Mar 30 13:19:55 CEST 2007

> Mozna ze jsem to nepochopil, ale pokud chapu spravne ze cilem je neco ve
> smyslu "mount /cesta/mujsoubor.zip /cesta2/mujadresar" a nasledne cteni
> zabaleneho obsahu, neni spravne reseni k tomu vyuzit loopback? Pak cteni
> zprostredkovava loopback block device, a vy pisete pouze standartni
> filesystem co rozumi tem datum uvnitr souboru a umi je interpretovat.

Ano, rekl bych, ze to je ten spravny postup. Ten ZIP filesystem by se
mel chovat analogicky k tomu, kdyz treba chcete primountovat obsah ISO
image jako soubor:

mount -o loop /path/image.iso /path/to/mountpoint

Obcas se hodi vyrobit taky mount helper (pokud se Vas filesystem bude
jmenovat treba zipfs, tak helper bude /sbin/mount.zipfs), ktery umozni
nejakym zpusobem modifikovat parametry prikazu mount, nez se predaji
kernelu.