[OSy] Zadani 2. semestralky

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Thu Nov 1 11:08:45 CET 2007

> vyse uvedeny odstavec se mi nepodarilo rozsifrovat. Nedochazi mi, proc jsou ta makra potreba a tudiz ani co maji vlastne delat.

Argument flags funkci frame_alloc() a vma_alloc() obsahuje tyto mozne
bitove priznaky:

VF_AT_KUSEG
VF_AT_KSEG0
VF_AT_KSEG1
VF_AT_KSSEG
VF_AT_KSEG3

VF_VA_AUTO
VF_VA_USER

Jak je videt, jedna se o dve logicky nezavisle skupiny priznaku. Jejich
bitovy rozsah v ramci VF_ADDR_TYPE je tedy dan makry VF_AT_SIZE,
VF_AT_SHIFT, VF_VA_SIZE a VF_VA_SHIFT. Tato makra lze pouzit pro
vytvoreni vhodne bitove masky, kterou se z priznakoveho slova vybere ta
skupina priznaku, ktera programatora v dany okamzik zajima.