[OSy] Dostupná fyzická paměť

Lukáš Kopenec lukaskopenec at seznam.cz
Wed Nov 7 11:06:49 CET 2007

Zdravím!

Snad to není hloupý dotaz, ale v příručkách ani na netu jsem na něj nenašel
odpověď.

Jakým způsobem zjistím, kolik mám dostupné fyzické paměti? Pokud jsem
správně pochopil, jak MIPS pracuje, tak ten způsob, co používá kallisto na
to nestačí, protože zkouší virtuální adresy a tudíž není schopen vylézt z
KSEG0/1, pak dostane výjimku, neboť chybí mapování, a já tudíž nezjistím,
jestli mám víc fyzické paměti než 512MB. A zkusit něco podobného s TLB
(zapisovat tam čím dál vyšší fyzické adresy jako mapování) mi nepříjde jako
správné řešení.
Hádám, že na reálném železe bych tuhle informaci dostal od BIOSu, ale tady?

Moc prosím o nakopnutí správným směrem.
Díky
Lukáš Kopenec