[OSy] vma_alloc

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Tue Nov 20 13:08:48 CET 2007

> mam dotaz k alokatoru virtualni pameti. Je receno, ze uzivatel muze dat alokatoru hint, kam by rad pamet dostal pridelenou. Ma tento hint smysl i pro  KSEG0/1? Nebo muzeme v tomto segmentu podporovat pouze VF_VA_AUTO..

"Vraci EOK pokud byla pamet alokovana a namapovana, EINVAL pokud nebylo
mozne alokovat oblast se zacatkem na adrese @from v danem segmentu
virtualniho adresoveho prostoru [..]"

Coz bych interpretoval nejobecneji tak, ze v pripade KSEG0 a KSEG1 se
bud pouzije VF_VA_AUTO, nebo na virtualni adrese @from musi byt dostupna
volna fyzicka pamet velikosti @size na prislusne fyzicke adrese.

Funkce vma_alloc() je tedy v jistem smyslu generictejsi nez
frame_alloc(), ktera by mela byt optimalizovana na rychle nalezeni
souvisleho bloku volnych ramcu.

M.D.