[OSy] hello, slidy, hodnoceni a bug

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Tue Oct 2 00:14:17 CEST 2007

> 1) Je mozne sehnat slidy, ktere byly k videni na cviceni?

Uz jsou na webu.

> konkretne tedy prava strana vyrazu, takze reference do pr->regs[i],
> coz skoro vypada, ze pr neni inicializovana ...
> pr je export z processor.c
> struct processor_struct *pr;

Take jsem to zatim nijak podrobne nezkoumal .. je ale mozne, ze ta
struktura pr neni inicializovana v pripade, ze simulator jeste nebezi,
coz mozna autori portu zapomneli testovat.

Kazdopadne v pripadech techto chyb bude vzdy nejlepsi zacit porovnanim
chovani WiGUMu a puvodniho MSIMu v Linuxu (z webu Vildy Holuba lze
stahnout verzi 1.2.12, ze ktere WiGUM vychazi:
http://dsrg.mff.cuni.cz/~holub/sw/msim/).

> (je todle spravne misto kam reportovat bugy?).

Bohuzel asi ne nejlepsi, nikdo z autoru WiGUMu uz v tomto listu neni.
WiGUM je dilem Vasich sluzebne starsich kolegu Hlavateho, Kozelkove a
Touska.

BTW: Jedna skupina mi jiz nahlasila, ze nechce rozsirene zadani C kvuli
nefunkcni implementaci diskoveho zarizeni ve WiGUMu. Musim proto
upozornit, ze u WiGUMu je mozne narazit na problemy prakticky kdekoliv
-- je to poprve, kdy jej bude nekdo seriozne pouzivat pro psani
vlastniho kernelu. Podobne pouziti cross-compileru ve verzi pro Windows
nemusi byt uplne bez potizi, ktere lze predem jen tezko odhadnout.

Proto i ti, kteri si mysli, ze bez Windows nedovedou existovat, by mozna
meli zvazit, zda nebude jednodussi pouzivat MSIM a cross-compiler
v Linuxu. Napr. v u-labu (rotunde) by melo byt oboji nainstalovano
(jeste to do pristiho tydne overim).