[OSy] Pasivni cekani

Petr Tuma petr.tuma at dsrg.mff.cuni.cz
Fri Oct 12 14:29:06 CEST 2007

Zdravim,

no jo, to jeste nebylo na prednasce :) obvykle reseni situace, kdy neni
koho jineho spustit, je to, ze se do planovani zahrne extra proces,
ktery se v takovem pripade spousti :) s MIPS procesorem to nema moc
spolecneho, je to proste obecne reseni, ktere dovoluje udelat jednodussi
planovac (a ano, tenhle extra proces zpravidla vlastne aktivne ceka,
takze z hlediska vyuziti procesoru se nic nemeni - na nekterych
architekturach lze ale napriklad udelat to, ze tento proces zastavi
procesor (neco jako treba na Intelech instrukce HLT) az do zadosti o
preruseni, to pak zmensuje spotrebu nezatizeneho pocitace)).

Petr Tuma