[OSy] velikost pameti

Petr Tuma petr.tuma at dsrg.mff.cuni.cz
Sun Oct 14 20:08:31 CEST 2007

Zdravim,

> zacala jsem se vrtat v te pameti a narazila jsem na neprijemny problem.
> Pokud testuji, kde pamet konci, jako to dela kalisto, cyklus sice
> skonci, ale tim to hasne - ukony za cyklem se jiz neprovedou (jako
> spravne oznaci adresy zhruba od 80002d3c do cca bff72d3c, pak to
> zmrzne). Navic to hodne dlouho trva. Otazka tedy zni: jak rozumne a
> spravne poznat velikost zbyvajici pameti?

Ten postup, kterym pamet zjistuje Kalisto, neni v principu az tak spatny
(pokud nejde konfigurace vycist odjinud, je dokonce v principu jediny
mozny, i kdyz na rozumnem hardware pripadaji obvykle v uvahu jen
velikosti pameti, ktere jsou nejake mocniny dvou, takze neni potreba
testovat od zacatku volne pameti s krokem 1KB).

Test velikosti pameti by urcite nemel skoncit zamrznutim, ale ta adresa,
na ktere rikate, ze to zamrzne, se velmi blizi 0C0000000h, kde se meni
zpusob prekladu adres (viz manual k MIPSU, napriklad R4000 Users Manual
2nd Ed Chapter 4 Page 74) ...