[OSy] Casovace - prevod usec na ticks

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Mon Oct 22 14:28:00 CEST 2007

Hezky den,

> My to (zatial) riesime tak, ze si spocitame (pri boote kernelu) spocitame,
> kolko tikov trva jedna sekunda (samozrejme, je na to treba dtime device, aby
> sme mali aspon nejaky casovac)...

Toto je pomerne elegantni reseni, protoze na skutecnem hardwaru ma
vysokou sanci, ze bude skutecne poskytovat relativne presne vysledky.

> Dalsia moznost je nastavit nejake cislo a nebabrat sa s tym.. Nejake presne
> vysledky sa asi aj tak nedaju dosiahnut (vzhladom na (ne)presnost
> simulatora).

Vzhledem k omezenim simulatoru povazujeme pouziti konstanty v ramci
semestralky za dostatecne reseni, protoze o skutecne presne casove
intervaly (v realnem case) tady nejde.

Metoda popsana vyse ma tu podstatnou vyhodu, ze se Vas kernel bude
chovat podobne bez ohledu na to, na jak rychlem stroji simulator pobezi.