[OSy] Zapisovani do registru "cp0_count"

Petr Tuma petr.tuma at dsrg.mff.cuni.cz
Tue Oct 30 20:17:36 CET 2007

Dobry den,

> Proto by se mi jako programatorovi spise libila existence prave vice
> rozhrani a to pro presny_timer_nanosec() a
> levny_rychly_timer_nanosec(). Proc neni vetsi pocet ruznych fci s
> ruznym rozlisenim spravny? (Tato otazka neni mirena jen doc. Tumovi)

Ano, vase argumenty davaji smysl. Problem volani jako je trio time,
ftime, gettimeofday je v tom, ze vubec neni jasne, ktery z nich je ten
presny_drahy_timer a ktery nepresny_rychly_timer (neni to ve
specifikaci, neni vubec neobvykle ze se syscall tvari ze vraci neco v
nanosekundach a pritom hodiny tikaji v desitkach milisekund, atd.).

Pokladal bych za lepsi, kdyby vsechny timery byly pristupne pres jeden
interface, ktery by mi dovoloval ziskat seznam dostupnych timeru spolu
se zakladnimi udaji (presnost, granularita tiku, rychlost ziskani
razitka, kontext ke kteremu se cas vztahuje) a pak sbirat casova razitka
tech timeru, plus nejake vhodne zjednoduseni ve stylu "dej mi casove
razitko tveho nejpresnejsiho timeru" nebo "dej mi casove razitko vhodne
pro mereni spotreby procesoru per process" (takze bych mohl psat treba
GetPreciseTime () misto GetTime (SYS_TIMER_PRECISE) apod.).

Trochu se tomu blizi POSIX timery, viz man clock_gettime, ale ani tam se
treba presnost daneho timeru neda moc zjistit.