[OSy] Kalisto SMP

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Fri Dec 12 17:04:43 CET 2008

Hezky den,

> mel bych dotaz, zda a kdy bude uvolneno k pouziti rozsireni Kalista
> pro vice procesoru, ktere bylo predvadeno na specialnim cviceni pred
> 14 dny.

Na webu predmetu je nyni ke stazeni Kalisto verze 0.8.3, ktere jiz ma
podporu SMP. Primy odkaz:

http://dsrg.mff.cuni.cz/~ceres/sch/osy/download/kalisto-0.8.3.tar.bz2

I v tomto pripade je vsak na miste dulezite upozorneni: Kalisto je pouze
velmi minimalisticka ukazkova implementace jadra pro MIPS s mnoha
(zamernymi) omezenimi. V souvislosti s rozsirenim o podporu SMP pribylo
dokonce jedno dalsi, viz struktura thread_t v kernel/proc/thread.h.

Nelze proto predpokladat, ze z teto nove verze jen zkopirujete do sveho
reseni nektere casti a Vas kernel zacne magicky bezchybne chodit na
viceprocesorove konfiguraci.

Je potreba, abyste smysl zmen v kodu pochopili do vsech dusledku a pote
ve Vasem reseni udelali analogicke upravy. Navic dalsi netrivialni ulohy
jako synchronizacni primitiva musite naprogramovat sami.