[OSy] Vysledky zkousky

Petr Tuma petr.tuma at dsrg.mff.cuni.cz
Wed Feb 13 12:25:25 CET 2008

Dobry den,

protoze se mi seslo vice dotazu na tema hodnoceni zkousky intervalem,
ktere jsem jiz jednou rozebiral, pisi radeji CC i do mailing listu.

Ohodnoceni zkousky ma podobu intervalu, kde spodni mez jsou body, ktere
vychazi pri presnem hodnoceni odpovedi, horni mez pak body, ktere
vychazi, kdyz se neuplne nebo nepresne odpovedi vykladaji v tom
nejlepsim moznem svetle. Tento zpusob hodnoceni ma nasledujici vyhody:

  - Je mozne udrzet konzistentni hodnoceni i pri opravovani velkeho
mnozstvi praci, protoze neni treba neustale premyslet o tom, zda
konkretni vagni formulace byla v jinych pracech jeste bodovana nebo ne.

  - Autori praci soucasne dostavaji informaci o tom, jak dobre se jim
dari formulovat odpovedi. Velke rozpeti intervalu naznacuje, ze je
potreba zlepsit vyjadrovani.

  - Pri spojovani bodu ze semestralek a bodu ze zkousky do vysledne
znamky je mozne lidsky resit zname situace, kdy chybi jeden bod na
trojku a podobne, protoze vim, zda by ten jeden bod chybel i v situaci,
kdy bych zkousku hodnotil maximalne pozitivne, nebo zda existuje jeste
nejaky manevrovaci prostor.

Pokud potrebujete odhadnout, jak vam vychazeji body, je bezpecne pocitat
se stredem intervalu (zatim se mi jeste nestalo, ze bych nasel duvod,
proc nekoho hodnotit tou nejprisnejsi variantou, nedovedu si ani moc
predstavit, jak by takova situace vznikla).

Vse by samozrejme bylo snazsi, kdyby veci byly cernobile a kazda odpoved
byla bud uplne dobre nebo uplne spatne, pak by se snadno hodnotilo
jednim cislem :-) protoze tak ale veci nestoji, pouzivam vyse popsany
system a (snad) zdravy rozum :-).

Take jste se ptali, zda opet budu vyhlasovat pochvalu pred nastoupenou
jednotkou za nejlepsi pisemku. Rozhodl jsem se, ze misto toho bych z
posledniho terminu vyhlasil radeji nejvetsi hrubku, kterou zaujalo slovo
"vyrtualni" (drive nez se nekdo zepta, nebodoval jsem :-).