[OSy] zadanie 3 - mutexy

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Fri Jan 4 13:04:00 CET 2008

> Totiz, mutex_init
> logicky musi inicializovat nejaku strukturu - ale kedze uzivatelsky
> proces tu pamat nemoze poskytnut, je nutne ten mutex naalokovat v kernel
> pamati - co 1) moze zlyhat

Proto uzivatelsky mutex_init() muze vracet ENOMEM.

> 2) tak moze user process v pohode zabit jadro.

Taky opet nevim presne proc, ale rekl bych, ze odpoved uz mate vyse.
Prectete si pozorne zadani, funkce uzivatelskeho mutexu (na rozdil od
kerneloveho) nevraceji void, ale int.

> Takto by sme to ovela radsej spravili, ale uz tak je toho casu malo -
> robit toto + rozsirene zadanie + sa ucit na ostatne skusky a zapocty nie
> je tak uplne "trivialne" ;-( Mozno po skuskovom v ramci vlastnej zabavy :)

OK. Jak jsem psal minule, implementace mutexu prevodem 1:1 na kernelove
je v poradku a nepovazujeme ji za spatnou. Jen jsem chtel rici, ze i zde
ocenujeme kreativnejsi pristup.

> To bol tiez len taky perfekcionisticky napad :) Beriem spat...

Dobre. Jsem rad, ze se nad veci zamyslite i v sirsich souvislostech, ale
opravdu Vas nechceme znicit ..