[OSy] Mozna uz se neco na toto tema resilo ...

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Fri Jan 4 15:14:18 CET 2008

> Tady mi neni jasne, na jakou adresu se ma "natahnout" uzivatelsky
> program. (docela by mi pomohl nejaky priklad konfiguracniho souboru
> msimu).

To je zcela na Vas. Podobne jako nikdo nediktuje, na jake adrese bude
treba dkeyboard. Elegantnejsi nez precteni obrazu uzivatelskeho procesu
z well-known adresy ve fyzicke pameti je pouziti zarizeni ddisk, ale
zakladni zadani to nevyzaduje.

> Dalsi vec mi neni jasna, jak mam spustit kod z user.bin.
> Z binary.lds (ktery je v testech k zadani 3) jsem pochopil, ze linker
> vytvori binarku, ktara ma entry point na adrese 0x0 (funkce entry).
> Domnivam se, ze kdyz z kernelu zavolam funkci entry tak by se mel
> pustit kod z  uzivatelskeho programu. (predpokladam, ze ukazatel
> entry ja nastaven na adresu 0x0).

No, tak uplne jednoduche to asi nebude .. Nedovedu presne rici, jestli
je tento Vas dotaz RTFM dotaz, nebo se skutecne ptate na neco zasadniho,
ale v principu jde o to vytvorit pro novy proces jeho adresovy prostor
(se vsemi potrebnymi vecmi jako je oblast pro kod a staticka data,
zasobnik apod.) a spustit jeho kod jako nove vlakno, ktere pobezi
v uzivatelskem modu procesoru.

Jen jsem (opet) trochu v udivu, ze se ptate na tyto veci 3 dny pred
terminem odevzdani ..