[OSy] novorocni amnestie?

Andrej Krutak andree182 at gmail.com
Mon Jan 7 07:23:22 CET 2008

Zdravim,

Nieco podobne sme sa chystali napisat tiez... Na jednej strane ma tento
predmet vazne bavi (nie tak velmi kolegov :o), ale to je detail..) a na nieco
podobne by som rad v buducnosti zameral - na druhej vsak vdaka skoro
kazdotyzdennemu maratonu programovania a debugovania som posledne tyzdne
nebol skoro na ziadnej prednaske (okrem osov...), pretoze to jednoducho neslo
stihnut...

3 tyzdne na vyrobenie zadania - to bol celkom brutal, ako mi spoluziaci co to
robili minuly rok vraveli... Ale my sme nieco podobne mali cele 3 mesiace a
to je fakt vela.. Nam to uz moze byt jedno, ale ak to nieco ovplyvni, tak pre
buduce generacie by som apeloval za to, aby sa to uz tymto sposobom
nerobilo... Mozno by to este mohlo "byt ok", keby uz potom aspon nebola
pisomna skuska - mam pocit ze drviva vacsina veci, co sa prednasa (napriek
tomu ze je zaujimava a je urcite dobre to vediet), sa nedala pri pisani
semestralky prilis vyuzit a tak 3/4 veci co sa v semestralke spravila je,
imo, vymyslena "od zakladov", resp. odkukanim z kalista a googlu...

Za najvacsi problem v semestralke inak povazujem asi skoro-neexistenciu
podpory debugovania (alebo aspon nejakeho howto, pretoze neviem o vela
ludoch, ktorym by sa to podarilo s gdb rozbehat)... Cloveku potom ostavaju
bud ladiace vypisy (ktore ovsem zmenia planovanie a v prvom zadani tak boli
skoro nepouzitelne) alebo --trace mod... A ked sa nejaka struktura rozbila
par 10k instrukcii spat, tak to obcas fakt nie je trivialne zistit
(odhliadnuc od toho, ze z toho traceu nie je moc lahke spoznat, kedy sa s
nejakou strukturou vobec pracuje :o)) => ked nic ine, bolo by super pridat do
msim-u moznost rozparsovat .map subor kernelu a pri instrukciach 'jal'
vypisovat, na ktoru fciu sa skace... to ma napadlo len teraz, ale myslim ze
by to dost pomohlo :-) )

Podmienky udelenia zapoctu/skusky sa uz tento rok myslim menit nebudu, v
kazdom pripade moj skromny nazor je, ze napriek tomu, ze sa niekedy na
zaciatku semestra spominalo, ze tento rok budu semestralky snad najlahsie v
historii - fakt si neviem predstavit, ako velmi tazsie to moze byt...
Rozsirene zadania ma kazda skupina minimalne take iste ako boli minuly rok -
neviem ako je to s ostatnymi, ale prve zadanie, pokial viem, mali minuly rok
len uniprocesorove (co je celkom rozdiel). To ze oni mali 3 tyzdne a my
semester - to cloveku nepomoze, kedze skor ako sa moze vrhnut na rozsirene
musi davat pozor na deadline dalsieho zadania.. A rozdelovat pozornost na dve
vetve zaroven je celkom psycho...

Asi to bol zamer, v kazdom pripade sa pripajam k nazoru, ze to bude asi zatial
najtazsich 9 kreditov na UK...

Este raz opakujem - mna osobne to fakt bavilo, a "nebudem na tento predmet
spominat v zlom", ale 3+1 uloh fakt spolahlivo zabija ostatne studium, takze
fakt dufam, za buduce generacie, ze uz to tak nebude dalsi rok... A tesim sa
na skuskove, dufam ze aspon tie osy zvladnem...

S pozdravom,

Andrej Krutak