[OSy] Vyvolavanie vynimky TLB invalid

Dalibor Straka dast at panelnet.cz
Tue Jan 8 17:57:45 CET 2008

On Tue, Jan 08, 2008 at 03:20:11PM +0000, Jaroslav  Pastorek wrote:
> Z mne neznameho dovodu sa mi pri testovani kernelu vyvolavaju

> tlb invalid vynimky, avsak ked si v jej handleri dam vypisat

> dump tlb, tak adresa, ktora vyvolala vynimku, je v tlb a je aj

> validna. Skusal som hladat v manuali aj zdrojakoch msimu,

> ci ta vynimka moze nastat este niekedy inokedy, ale akosi som

> tam nic neobjavil. Neviem, ci je to tym, ze pristupujem na user

> adresy z obsluhy vynimky alebo preco.

> Dufam, ze to zas nie je rtfm otazka, ktora je na strane xyz v manuali.

Nemuzete mit v tlb tu adresu vicekrat?
Me se osvedcily dva pristupy pro hledani chyb v tlb:
- v context switchi smazat tlb uplne pres tlb_init(), aby se eliminovaly
  problemy s asidy (ty take pri ukladani pres TLBWI/TLBWR davat na 0).
- dopsat printf() do msim/processor.c misto do kalista ;)

-- Dalibor Straka