[OSy] Ignorace MAX_AREAS v základním zadání

Vlastimil Babka babka at dsrg.mff.cuni.cz
Sat Nov 22 18:39:44 CET 2008

Jan Dolejš wrote:
 > Dobry vecer,

 > Je mozne udelat v zakladní verzi 2. ukolu neomezeny pocet alokaci pomoci
 > vma_alloc s tim, ze sprava volnych bloku VAP bude pro každý VAP zabirat
 > okolo
 > ctvrt MB? Pokud bysme zvolili tento postup, promitne se i do celkového
 > bodoveho
 > vysledku?

Mozne to je. Obecne se to projevit v bodovem vysledku muze jak pozitivne
tak negativne, zalezi na implementaci, bez dalsich detailu tezko
usuzovat. Ctvrt MB se mi zda dost, pokud by tolik mela zabirat kazda VAP
ihned po jejim vytvoreni (a ne treba jen po mnoha fragmentovanych
alokacich).

 > Dalsi otazka se tyka upresneni chovani, zda-li je pozadovano,
 > aby po skonceni vlakna system uklidil jeho naalokovanou pamet (pomoci
 > vma_alloc),
 > které vlakno neuvolnilo?

Ano, pamet by se mela uvolnit, pokud dobehnou vsechna jadra ktera dany
adresovy prostor sdili. Zejmena v pripade uzivatelskych procesu.

Vlastimil Babka