[OSy] Je MSIM deterministicky?

Robert Sisaj sisarian at gmail.com
Fri Dec 4 13:54:08 CET 2009

Konkretne sa pri vykonavani tohoto kodu pouziva 1 cpu, pamat a potom uz len
dprinter a dtime.

> b) Pravdepodobnejsi je, ze ve skutecnosti neni zdroj
>   nedeterministickeho chovani v MSIMu, ale primo ve Vasem kodu.

Netusim, ako by nas kod mohol vnasat nedeterminizmus (odhliadnuc od pouzitia
dkeyboard).

Jinymi slovy, nenapada me jiny postup, jak zjistit, co je spatne, nez
> zkratka najit a izolovat zdroj toho nedeterministickeho chovani. Nejlepe
> postupnym orezavanim Vaseho kodu vytvorit pokud mozno minimalni test case,
> na kterem se problem projevuje, a na zaklade toho zjistit, kde je pricina
> takoveho chovani.

Orezat to na mensi kus, pri ktorom sa nedeterminizmus prejavi bude zrejme
problem :-( Toto chovanie vidim prvykrat, prejavilo sa mi to s nasim
kernelom pri teste map2 z AS2. Test obcas prejde tak ako ma, obcas sa
zasekne (zostane bezat len idle thread kernelu). Obcas pred zaseknutim vidno
chybovu hlasku testu, ze pamat je nekonzistentna.

Mierny zasah do kodu kernelu tento nedeterminizmus odstranil (resp. test
presiel zakazdym tak ako mal). Ten zasah z pohladu testu (msimom skutocne
vykonavaneho kodu) je IMHO neviditelny, prakticky by mala byt len o nieco
vacsia binarka kernelu a cast kodu teda lezi na inych adresach.

Robo