[OSy] Konfigurace paměti MSIMu

Radim Vansa radim.vansa at matfyz.cz
Tue Nov 24 19:56:04 CET 2009

Zdravím,

chtěl bych všechny upozornit na to, že v konfiguraci MSIMu (windowsího
1.3.6) nejspíše záleží na tom, jestli se u velikosti paměti použije
velké nebo malé K. Dokumentuje to následující kód

volatile uint8_t *p1 = (uint8_t *)0x809E3480;
*p1 = 0xAA;
printk("%p %p\n", p1, *p1);

který s nastavením 10240k paměti vypíše

0x809E3480 0x000000FF

zatímco s nastavením 10240K či 10M vypíše

0x809E3480 0x000000AA

Ano, měli bychom si otestovat velikost paměti sami, ale narazil jsem na
to a zabralo mi asi 2 hodiny práce zjistit, kde je chyba (GCC je hrozně
milé, když zapomenete na volatile modifikátor).

Nejdou mi rozbalit zdrojáky MSIMu, abych našel konkrétní místo, ale
hodilo by se to zjistit a připsat do referenční příručky (nejspíše se
někde násobí jen 1000).

Radim Vansa