[OSy] OSy - sprava virtualni pameti

Petr Tuma petr.tuma at d3s.mff.cuni.cz
Thu Dec 1 14:50:08 CET 2011

Dobry den,

> Za prve bych rad trochu objasnil konstantu MAX_AREAS, a sice jestli je
> to maximalni pocet alokovanych oblasti virtualniho prostoru procesoru,
> nebo jestli se jedna o maximalni pocet alokovanych oblasti pro proces
> (pokud jednotliva vlakna zadaji o vlastni adr. prostor). Je to mozna
> trivialni otazka, ale velice dulezita pro implemetaci...

Te prvni navrhovane interpretaci ne zcela rozumim, muzete napsat detaily
? Kazdopadne mineno bylo to druhe (tedy MAX_AREAS rika, kolik souvislych
oblasti mohou vlakna alokovat ve svem adresovem prostoru pomoci volani
vma_map).

> Druha vec je velikost virtualni stranky. Zajima me, jestli muze byt
> velikost stranky zvolena jako konstanta systemu a vzdy tedy alokovat
> stejne velike stranky, nebo je zadouci, aby kazdy proces (prip. vlakno)
> mohlo rici jak velike chce alokovat stranky (tzn. uchovovat si pro kazdy
> proces, prip. vlakno jak velikema alokovany stranky)?
>
> Tymova kolega ma souvisejici otazku, ktera se tyka velikosti fyzickych
> stranek - zda muze byt zvolena konstantne, nebo je to nezadouci....

Trochu mi neni jasne, jak byste chtel zminenou otazku polozit oddelene
pro virtualni a pro fyzicke stranky ?

Obecne velmi doporucuji pouzit vsude velikost stranek 4KB a nezabyvat se
podporou jinak velkych stranek.

Petr Tuma