[OSy] Msim.conf s 257MB a vice pameti

Martin Decky decky at d3s.mff.cuni.cz
Fri Dec 2 15:43:16 CET 2011

Hezky den,

>     pro ucely spravneho otestovani alokaci v segmentu ruznem od KSEG0
> (0x20000000), tak zda to dobre chapu, tak je potreba mit alespon 512MB
> pameti pro takovou vec. Zkusil jsem dat do MSIMu 257MB pameti a
> simulator zamrzne a nevypise v initu nic.

Ve skutecnosti simulator nijak nezamrzne, jen logicky nic nevypisuje.
Uvedomte si totiz, ze na adrese 0x10000000 (256 MB) ve fyzicke pameti
mate nastaveno zarizeni dprinter a dkeyboard (na nasledujicich slovech
potom dalsi zarizeni).

Tim, ze si nastavite souvisly blok RAM v rozsahu 0x0 - 0x10100000,
vlastne znemoznite, aby se kdy neco vypsalo na vystup. Misto jednoho
souvisleho bloku fyzicke pameti musite nakonfigurovat dva bloky a
"obkrocit" adresy zarizeni. Analogicky si dejte pozor na to, ze na
adrese 0x1fc00000 zacina ROM.

Navic, jak spravne poznamenal nezavisle na me pan Urza, neni nutne
potreba mit ty pametove bloky tak obrovske. Pro otestovani bude stacit,
kdyz se na strategickych mistech fyzickeho adresoveho prostoru budou
nachazet rozumne male bloky.