[OSy] Debugovaci verze MSIMu nemapuje zarizeni do pameti

martinec martinec at d3s.mff.cuni.cz
Fri Dec 9 11:30:29 CET 2011

> Dobry den,
>     narazil jsem na to, ze opatchovana verze MSIMu nefunguje v tom slova
> smyslu, ze pri pristupu na pamet, kde je umisten DTIME dostanu 0 a vstup
> z klavesnice take nereaguje. Standartni verze MSIMu funguje pro vsechny
> 3 cleny skupiny dobre.

Problem se mi podarilo reprodukovat az pote, co jsem si to vyzkousel na
vasi aktualni verzi kernelu. Mate totiz potiz v konfiguraci msimu -
zarizeni dorder na adrese 0x10000004 (8 byty velikost) se vam prekryva
se zarizenim dtime na adrese 0x10000008 (4 byty velikost).

Oficialni verze msimu se chova tak, ze postupne cte hodnoty ze vsech
zarizeni na prislusne adrese (0x10000008 ve vasem pripade) a vrati
posledni prectenou hodnotu - coz je cas z dtime. Ja jsem do tohoto mista
zasahoval a predelal jsem to, aby vracena hodnota z prvniho nalezeneho
zarizeni - coz je 0 z dorder.

Fix releasovat nebudu; jako workaround muzete posunout dtime na 0x1000000C.

Mozna by msim mel po nacteni konfigurace zkontrolovat jeste, jestli se
adresy jednotlivych zarizeni neprekryvaji?

S pozdravem,
Tomas Martinec