[OSy] Debugovaci verze MSIMu nemapuje zarizeni do pameti

martinec martinec at d3s.mff.cuni.cz
Fri Dec 9 13:30:41 CET 2011

> Problem se mi podarilo reprodukovat az pote, co jsem si to vyzkousel na
> vasi aktualni verzi kernelu. Mate totiz potiz v konfiguraci msimu -
> zarizeni dorder na adrese 0x10000004 (8 byty velikost) se vam prekryva
> se zarizenim dtime na adrese 0x10000008 (4 byty velikost).
>
> Oficialni verze msimu se chova tak, ze postupne cte hodnoty ze vsech
> zarizeni na prislusne adrese (0x10000008 ve vasem pripade) a vrati
> posledni prectenou hodnotu - coz je cas z dtime. Ja jsem do tohoto mista
> zasahoval a predelal jsem to, aby vracena hodnota z prvniho nalezeneho
> [...]

Jeste dodatecne vzorove hlaseni:

debugging time: 2h
slozitost: trivialni
pocity: nic zvlastniho
detekce: hlaseni treti osoby
pricina: nebyla to chyba
metody: 1 - udelani problemu reprodukovatelnym / bez toho bych to ladil
o dost obtizeni
	2 - Investigating probable location of the bug, protoze jsem rovnou
tusil misto v kodu, kde bude asi problem
nastroje: 1 - GUI debugger - breakpoints, stepping a variables/ pomohlo
hodne (zjistil jsem, ze dorder se prekryva s dtime)
	2 - log z verzovaciho systemu/ pomohlo malo (zjistil jsem, ze v
mainline msimu je taky velikost dorder 8)
	3 - Reading documentation/ pomohlo hodne -> vedlo k zaveru spatne
konfigurace v msimu

Coz me vedlo k tomu, ze jsem pridal kategorii "nastroju" obtaining
information.

Tomas Martinec