[OSy] msim & gdb

Martin Decky decky at d3s.mff.cuni.cz
Mon Nov 7 13:38:22 CET 2011

Hezky den,

> Podarilo se mi pripojit cross-gdb a nyni nevim, jak pustit samotny
> simulator?

Staci standardne v GDB pouzit prikaz "continue" (pripadne prikazy pro
krokovani po instrukcich, zdrojovych radcich apod.).

> A dale me zajima, zda jsem schopen nejak dodat debugovaci symboly pro
> debugger?

Pokud mate jako mezivysledek prekladu Vaseho kernelu soubor ve formatu
ELF, je mozne z nej nacist symboly do GDB pomoci prikazu "symbol-file".
Pochopitelne zalezi na tom, jaky pouzivate linker skript a jake
informace se do toho ELF obrazu prilinkuji.

Obecne lze rici, ze manual k MSIMu postupy ladeni pomoci GDB
nedokumentuje, protoze informaci a navodu tykajicich se GDB je na webu k
dispozici pomerne dost.