[OSy] Studie ladeni pri programovani OSu

martinec martinec at d3s.mff.cuni.cz
Mon Nov 14 11:13:14 CET 2011

Hezky den,

shrnuji, co jsem rekl dnes pri prednasce.

1 - Uvedl jsem eclipsovy debugger pro ladeni semestralky. Je mozne s nim
vyvijet (a ladit) semestralku v eclipsu takrka stejnym zpusobem jako pri
vyvoji beznych C/C++ userspace aplikaci.

2 - Uvazoval jsem nad tematem sve diplomove prace a souvislosti s
debuggerem, ktery jsem nedavno rozchodil, bych rad zjistil jakym
zpusobem jsou ladeny chyby pri vyvoji low-level software. Navrhnul jsem
tedy studii, ktera to zjistuje. Behem studie se budou vest zaznamy chyb,
ktere programatori detekuji pri ladeni. U chyb se budou vest zajimave
udaje jako doba ladeni nebo druh priciny chyby. Zaznamy o chybach se
budou vkladat do pripraveneho weboveho rozhrani.

Samozrejme je u takove studie potreba, aby tech zaznamu chyb bylo vetsi
mnozstvi od ruznych lidi. Takze vas tedy prosim, aby jste se ucastnili
studie. Myslim si, ze ucast ve studii pro vas bude take prinosna. Uzitek
vidim ve dvou vecech:

A - Moznosti sebereflexe - zaznamenavana data bude mozne ihned
promitnout do grafu, ze kterych bude videt, jake chyby se delaji
nejcasteji nebo jake chyby jsou ladeny nejdele. Take bude videt kolik
casu travite vyvojem semestralky a kolik z toho ladite. Cele to je mozne
zobrazit primo pro jednotlivce nebo souhrne pro vsechny.

Vystup studie bude behem semestru rozsirovan, aby bylo mozne videt vice
veci.

B - +3 body k hodnoceni semestralky a moznost si na zadost prodlouzit
deadline

K ucasti na studii je potreba byt pritomen na cviceni, ktere bude pristi
tyden (datum bude brzy upresnen). Na cviceni bude kratce ukazano pouziti
eclipsoveho debuggeru a budou tam vysvetleny podrobnosti a metody, jak
pristupovat ke studii.

S dotazy se muzete obracet primo do tohoto mailing listu. S potizemi s
instalaci debuggeru se take muzete obracet na me.

S pozdravem,
Tomas Martinec