[OSy] sdilene prostredky

Martin Decky decky at d3s.mff.cuni.cz
Sun Jan 8 11:47:12 CET 2012

Hezky den,

> Takže mi připadá, že se jedná o ten problém, který si máme sami "dospecifikovat" a dořešit, jakým způsobem budou uživatelská vlákna sdílet nějaké prostředy.

Myslim, ze z nejakeho duvodu omezujete sve uvahy pouze na vlakna, cimz
padem Vam z tech uvah nemuze vypadnout nic rozumneho. Je pochopitelne
nemysl omezovat pristup k semaforu, ktery ma slouzit k synchronizaci
vice vlaken, pouze na jedine vlakno.

Zkuste uvazovat take v kontextu procesu, resp. v kontextu vztahu
procesy/vlakna.

> Nebo je to už nad rámec zadání a nemusíme to řešit? Respektive tím "neřešit" myslím, že prostě zakážeme uživatelským vláknům sahat na prostředky jiných vláken (kernelová vlákna tuto možnost mít samozřejmě budou).

Meli byste ten problem vhodne vyresit. Rozhodne by nemela mit _vsechna_
vlakna moznost pristupovat ke _vsem_ prostredkum. Inspirujte se tim, jak
se to resi v realnych operacnich systemech.