[OSy] testovani

Martin Decky decky at d3s.mff.cuni.cz
Wed Nov 7 10:59:26 CET 2012

> zaporna cisla mi prijdou lepsi nez kladna, protoze kladna muzou znamenat
> uspech (pocet provedenych operaci), a zaporna chybu. u funkci tyou OK/chyba je
> to pak jen pro konzistenci

Takovou konvenci zadani skutecne take doporucuje: "S vyjimkou EOK by
chybovym kodum mela byt prirazena zaporna cisla."

> "davno" se vztahovalo hlavne k testu, kde je simulovana mezera 1s (coz trva
> nekolikrat dele). jako rozumny interval pretrvani mrtveho vlanka bych videl
> treba protoceni planovace (ktere se mi hodi treba k tomu ze uklid se neprovadi
> urcite na zivem vlakne).

Osobne mi prijde, ze zavadeni realneho casu (at uz v podobe wall-clock
time nebo v podobe cyklu planovace) do synchronizacnich problemu, ktere
to ze sve definice nutne nevyzaduji, veci zbytecne komplikuje.

Proc si myslite, ze je lepsi neresit uklid attached vlakna vzdy jednotne
v ramci thread_join() a misto toho resit uklid zabiteho attached vlakna
jako specialni pripad, spise pripominajici detached vlakno? Ma to nejake
zjevne vyhody? Invariant, ze na kazde attached vlakno je urcite nutne
zavolat thread_join(), je asi vhodne zachovat kvuli symetrii.