[OSy] Čas na MIPSu

Vojtech Horky horky at d3s.mff.cuni.cz
Tue Nov 5 08:04:03 CET 2013

Dobrý den.

Dne 4.11.2013 21:56, Petr Onderka napsal(a):
> V zadání semestrální práce je značné množství metod, které pracují s
> časem v sekundách nebo mikrosekundách, např. časovače, thread_sleep
> nebo zamykání s timeoutem.
> MIPS má registry count a compare, ale ty pracují s "tiky" a nikde jsem
> nezjistil, kolik tiků proběhne za sekundu.
V MSIMu tohle záleží  na rychlosti procesoru, na kterém emulujete. Takže
konstanta, co by přesně fungovala na více (hostitelských) strojích není.

> Jak se s tímto má naše implementace vypořádat? Dá se nějak zjistit
> frekvence tiků? Nebo si prostě máme vymyslet nějakou frekvenci a
> napevno předpokládat v našem kódu, že časovač běží pod touto frekvencí?
Pro splnění zadání stačí konzistentní čas, který nebude "úplně mimo"
(tedy, že "vaše" vteřina by byla reálná hodina apod.). Vizte též [1].

Pokud chcete mít "váš" čas co nejvěrnější, na MSIMu existuje zařízení
dtime [2].

S pozdravem
- Vojtěch Horký

[1] https://d3s.mff.cuni.cz/pipermail/osy/2011-November/001915.html