[OSy] vma_map, upresneni VF_AT_KSEG0

Petr Tůma petr.tuma at d3s.mff.cuni.cz
Thu Nov 27 08:33:34 CET 2014

Dobry den,

moznych vykladu se opravdu nabizi vice, jedna pragmaticka varianta muze
byt proste to, ze pro vma_map se flagy VF_AT_KSEG0 a VF_AT_KSEG1 nemaji
pouzivat (protoze nedava smysl chtit alokovat virtualni pamet v rozsahu
adres, ve kterem se pamet nevirtualizuje). Letmym pohledem do testu
(nevylucuji ze jsem neco prehledl) se takova alokace ani nezkousi.

Martin Decky me urcite doplni (dalsi mozny vyklad je napriklad takovy,
ze v pripade pouziti VF_AT_KSEG0 a VF_AT_KSEG1 se ocekava rezervace a
vraceni prislusneho souvisleho bloku fyzickych stranek, pokud je k
dispozici, v tom svetle je pak jasna i poznamka o tom, ze alokace adres
z VF_AT_KSEG0 a VF_AT_KSEG1, ktere vedou na stejnou fyzickou adresu, se
vylucuji).

V kazdem pripade plati, ze pro soucasne deadlines je dulezite jen to,
aby zadani proslo testy (pochopitelne s vyjimkou reseni, ktere neni
interne funkcni a jen nejakou magii vraci testum spravne hodnoty).

Petr Tuma