[OSy] Operacni systemy

Martin Decky decky at d3s.mff.cuni.cz
Tue Oct 27 13:45:30 CET 2015

Vazeny pane kolego,

> pred dnesnim cvicenim jsem si procetl doporucene materialy atd. s tim,
> ze splnim ulohu na cviceni. Bohuzel jsem zjistil, ze mi chybi absolutni
> zaklady prace s kalistem, msimem, terminalem... Chapu co je semafor,
> zamky atd. ale uz netusim jak je implementovat.
> Moje otazka tedy zni, existuje moznost nejake komzultace, kde by mi byly
> vysvetleny prakticke zaklady ?

Domluva konzultaci je samozrejme mozna, ovsem konzultace by mela byt
vzdy postavena na nejakych jasne formulovanych dotazech z Vasi strany.
Cemu konkretne ve zdrojovem kodu Kalista nerozumite? Co konkretne Vam
neni jasne pri praci s MSIMem? Co konkretne Vam v terminalu nefunguje?

Pripominam, ze jsme od prvniho cviceni a prednasky durazne doporucovali,
abyste si sami prosli zdrojove kody Kalista a pokusili se jim porozumet,
zkusili si preklad Kalista, pouziti MSIMu a vubec praci v prostredi pro
vypracovani semestralnich uloh a s pripadnymi konkretnimi potizemi se na
nas obratili.

Tato osobni zkusenost je bohuzel zcela nenahraditelna a neprenositelna,
stejne jako se za Vas nikdo nemuze naucit plavat nebo jezdit na kole. Se
vsim ostatnim (tj. doporuceni vhodne techniky plavani nebo jizdy na
kole) Vam snad muzeme pomoci.

Jak sam pisete: "Chapu co je semafor, zamky atd. ale uz netusim jak je
implementovat." Ano, to je presne ten duvod, proc po Vas chceme, abyste
si semafor zkusili naimplementovat -- abyste jej nejen chapali, ale take
umeli naimplementovat :)

S cim tedy konkretne potrebujete pomoci?

S pozdravem

Martin Decky