[MWy] DU2 problem s omniORB

Petr Tuma petr.tuma at d3s.mff.cuni.cz
Thu Apr 7 08:33:48 CEST 2011

Dobry den,

> prosim Vas, nestrestol sa nahodou niekto pri rieseni druhej ulohy s
> problemom pocas volania make, ci uz na exampli alebo na omniORB-e?
> Pretoze doma mi cez cygwin ide omniORB nakonfigurovat a uspesne prebehne
> aj make. Ale, ked chcem spustit Makefile v exampli, tak mi vyhadzuje chybu:
>
> ~/omniORB/bin/omniidl -bcxx -Wbh=.h -Wbs=SK.cpp simple.idl
> g++ -march=native -O2 -I ~/omniORB/include -c -o simpleSK.o simpleSK.cpp
> simpleSK.cpp:1: error: bad value (native) for -march= switch
> simpleSK.cpp:1: error: bad value (native) for -mtune= switch
> make: *** [simpleSK.o] Error 1

Doporuceny postup reseni uvedeneho problemu:

  - Podivat se, co znamena zminena chybova hlaska.
  - Podivat se, jake jsou akceptovane hodnoty u zminene command line.
  - Zvazit proc makefile v prikladu obsahuje neakceptovanou hodnotu.

V tomto pripade bych napriklad hadal, ze vase verze GCC je starsi a
proto neumi volbu "native" (tusim ze je potreba alespon GCC 4.2).

Pokud je muj odhad spravny, tak se nabizi dve mozna reseni:

  - Nainstalovat novejsi GCC.
  - Upravit makefile, protoze zminena command line neni kriticka.

> A zaroven, ked sa snazim urobit make omniORB-u na MS cez putty, tak mi
> pre zmenu hlasi:
>
> omniidl: ERROR!
> omniidl: Could not open IDL compiler module _omniidlmodule.so
> omniidl: Please make sure it is in directory
> /afs/ms.mff.cuni.cz/u/d/dzurm5am/BIG/omniORB/lib
> <http://ms.mff.cuni.cz/u/d/dzurm5am/BIG/omniORB/lib>
> omniidl: (or set the PYTHONPATH environment variable)
> omniidl: (The error was 'No module named _omniidl')
> make[3]: *** [omniORB4/Naming.hh] Error 1

Zde bych opet doporucil obecne aplikovat zmineny postup.

Petr Tuma