[MWy] (RMI) Implementace lokalni Node

Andrej Podzimek podzimek at d3s.mff.cuni.cz
Wed Mar 16 17:51:52 CET 2011

Dobrý den,

v referenční implementaci máme dokonce dvě verze druhého úkolu:

a) Node je pouze Serializable
b) Node je UnicastRemoteObject

V případě b) bude vzdálený Searcher k lokálním Nodes přistupovat přes stuby, tedy jako ke vzdáleným objektům po síti. (Jde o klasický případ „Invesion of Control“, tedy vzdálený Sarcher dostane reference vedoucí zpět na klienta.)

V případě a) dojde na straně klienta k serializaci celých komponent grafu, které obklopují počáteční a koncový uzel předávaný metodě getDistance(). Komponenty se přenesou na server (tedy k implementaci vzdáleného rozhraní Searcher) a na serveru vzniknou jejich kopie, zcela nezávislé na originálech.

Každý objekt typu Serializable může pochopitelně obsahovat reference na další objekty. Jde-li o reference typu Serializable (a nikoliv UnicastRemoteObject), serializují se rekurzivně. Jde-li o reference na UnicastRemoteObject, nahradí se při serializaci za stub, tedy „vzdálenou referenci“.

Tím je zodpovězena otázka, jak se vzdálený Searcher dostane k sousedům příslušného uzlu v případě a) -- dostane jejich kopie. I když, přísně vzato, podle zadání máte tuto otázku zodpovědět Vy. ;-)

Případ a) je preferovaný (a hovoří o něm i zadání), nicméně uznám i implementaci případu b) jako řešení.

Mimochodem, v případě a) můžete u hustých grafů narazit na přetečení zásobníku. K němu může dojít právě při rekurzivní serializaci velké komponenty. (Pak nezbude než zkusit parametr -Xss...)

S pozdravem

Andrej Podzimek