[MWy] CORBA server - segmentation fault

Ales Snuparek snuparek at atlas.cz
Wed Mar 27 08:22:05 CET 2013

Osobne bych spustil klienta v debugeru.
Vzhledem k tomu, ze pouzivate Linux, muzete pouzit gdb (http://beej.us/guide/bggdb/).
Prelozte kod pro lazeni (argumenty pro prekladac -g -O0).
Pak program nahrajte do gdb (gdb --args ./moje_binarka).
Spuste (za pomoci prikazu r) a pockejte az spadne.
Po padu prikazem bt vypisete seznam funkci, ktere vedly k jeho padu.
Prikazem p <nazev_promene> muzete vypsat obsah promene.

Ales
> Od: "Michal Stasa" <michal.stasa at gmail.com>
> Komu: Middleware Course <mwy at d3s.mff.cuni.cz>
> Datum: 27.03.2013 01:22
> Předmět: Re: [MWy] CORBA server - segmentation fault

Ja jsem nakonec dojel na stejnou chybu. Mozna uz je moc pozde na to, abych videl chybu v kodu, ale moc nechapu proc to nefunguje. Kod vypada nasledovne:
cout << "It is short" << endl;CORBA::Short sh = cnt->short_value();cout << "And its value is: " << sh << endl;req->index.short_value(sh); // zde Segmentaion faultJen doplnim, ze cnt je typu count_t.Diky za jakoukoliv raduMichal Stasa

2013/3/25 Peter Júnoš <petoju at gmail.com <petoju at gmail.com>>

> Mam podozrenie, ze to je sposobene tym, ze sa pokusam vracat servanta
> nespravnym sposobom. Aky je spravny sposob v C++?

Pravdepodobne robis nieco ako
instance_i_var premenna = new objekt();
return premenna;

V takom pripade by si mal pouzivat
return premenna._retn();

Druha moznost je pouzit rovno typ instance_i_ptr, kde tieto problemy s
ref countingom nenastavaju (potom si musis sam strazit referencie, od
coho sme boli odradzovani - na druhu stranu ti je to jedno pri objekte,
ktory hned vratis a cesta cez _retn() by mala mat aj tak ten isty
vysledok).
--
Peter Júnoš
email, jabber: petoju at gmail.com <petoju at gmail.com>

"One Page Principle: A specification that will not fit on one page of 8.5x11 inch paper cannot be understood." Mark Ardis

--
Michal Staša
Santhos.net

+420 773 454 793