[OSy] dotaz k 3. semestralce

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Thu Dec 21 13:27:36 CET 2006

Hezky den,

> Chtel bych se zeptat, jestli implementace thread_* je
> obaleni kernelovych fci thread_* do syscallu nebo je
> to user-level thready? Zda se mi, ze je to spis to
> prvni.

Melo by se jednat o vlakna preemptivne planovana kernelem, tedy taky
souhlasim, ze spise to prvni.

> Jeste by mne zajimalo co vsechno musime osetrit po
> vstupu do funkce "void syscall(void)"? V R4000 User
> Manualu se pise, ze se processor automaticky prepina
> do kernel modu, zablokuje preruseni a pak vola
> software handler.

Nevim, na kterou "stranu" interface se presne ptate. Na userspacove
strane je potreba prekladaci predevsim vhodne rici, v jakem stavu bude
procesor po provedeni instrukce syscall (tj. po navratu z obsluhy
vyjimky) -- jak se zmeni obsah registru, pameti apod.

Na strane kernelu je obsluha syscallu prakticky stejna jako obsluha
libovolne jine vyjimky.