Re: [OSy] Poznamka k api

Tomas Tuma tom.tuma at seznam.cz
Tue Oct 31 22:00:19 CET 2006

Cau Tome,

> Ja bych zase souhlasil s Tomasem Popem. Mutexy jsem sice jeste
> implementovat nezacal, ale uz jsem o nich premyslel a s nejvyssi
> pravdepodobnosti pouziju nake podobne wrappovani, jake Tomas
> popisoval. Co se tyce DEBUG_MUTEX, nic nam nebrani ten odkaz na
> zamykatele pridat do struktury wrapperu:
>
> struct mutex {
>        struct semaphore sem;
>        thread_t locking_thread;
> } ;

     chtel jsem minulym emailem rict, ze mi pripadne neelegantni pouzit typedef a ztotoznit tak typ mutexu a semaforu jen proto, ze zrovna implementujeme mutex pomoci semaforu. Tuto myslenku jsem navic chtel podporit tvrzenim, ze az bude nutne pridat polozku, nebude typedef vyhovujici.
    Takze samozrejme jsem pro takovou strukturu jakou uvadis, ba dokonce jsem ji v teto podobe implementoval.

> Co se tyce volani
> sem_down_timeout(&(mtx->sem), usec);
> ktere se Tomasovi nelibilo, tak me esteticke citeni nikterak neurazi,
> ja bych to takhle klidne udelal, resp. udelam.

    Souhlasim - v cecku se daji napsat mnohem horsi veci :-) Toto navic nezakryva semantiku.

tt