[OSy] Dotaz k TLB invalid exception

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Mon Nov 19 18:29:51 CET 2007

> The virtual address is greater than or equal to the bounds address in a
> FM-based MMU
>
> Není mi moc jasné, co to znamená. Fixní mapování se používá na segmenty
> KSEG0, KSEG1 (případně KUSEG, když je nastaven ERL). Z toho usuzuji, že,
> kdyby ta věta znamenala to, že je-li adresa větší než hranice oblastí, které
> se mapují přes FM, tak nenamapuji KSEG2 a KSEG3, které mají adresy vyšší.

Ta "bounds address" podle me neznamena hranici oblasti, ale maximalni
povolenou adresu v ramci teto oblasti. Jinymi slovy, pokud ma stroj
napriklad 64 MB fyzicke pameti (fyzicke adresy 0x00000000 az
0x03ffffff), potom zapis na adresu 0x84000000 vyvola tuto vyjimku.

MSIM sice podobny test neimplementuje (a na realnem CPU se mi to nechce
testovat), ale rekl bych, ze to je realistictejsi interpretace nez ta,
ze by se clovek vubec nedostal k adresam v KSEG2 a KSEG3 ..