[OSy] testy pro 2. ukol

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Thu Nov 22 18:38:43 CET 2007

Hezky vecer,

chapu rozhorceni nad opozdenym dorucovanim testu, skutecne se nam nedari
dodrzet harmonogram, ktery jsem prislibil na zacatku semestru (s nutnou
alibistickou poznamkou, ze jsem ve vsech pripadech pouzival formulaci
"pokusime se .."). Omlouvam se, priprava testu pro 2. zadani skutecne
prave vrcholi.

Od kritika mi ovsem prijde ponekud prezirave tvrdit, ze zatimco jedna
strana je benevolentni a tolerantni, druha strana je zcela striktni a
nepristupna. Pri hodnoceni vysledku testu 1. zadani jsme v mnoha
pripadech primhourili oko nad ne zcela jednoznacnym vysledkem testu
(typicky test prosel, ale vzhledem k povaze testovane ulohy trval
neprimerene dlouho apod.).

> Verim, ze pokud jedna strana vyzaduje od druhe "zcela presne" dodrzovani terminu, neni prilis odvazne zit v presvedceni, aby druha strana od te prvni mohla ocekavat aspon "temer presne" dodrzeni vzajemne dohody.

Testy nejsou nedilnou soucasti zadani, ktere mate (az na to hodinove
zpozdeni v prvnim pripade) k dispozici vcas. Kdyby tomu tak bylo, meli
byste je k dispozici jiz na zacatku. Jsou pouze doplnkovym nastrojem pro
specifikaci chovani v nekterych okrajovych pripadech, ktere zadani
nepostihuje do detailu.

Ukaze-li se, ze opozdene doruceni testu povede u velke casti skupin
k vyraznym komplikacim pri odevzdavani (napriklad proto, ze ocekavane
chovani nejakeho testu je ve vyraznem rozporu se zadanim), jsme
pochopitelne pripaveni zmirnit take kriteria pro odevzdavani. Zadnou
takovou zadost jsem u 1. zadani nezaznamenal a verim, ze k ni nebude
duvod ani v pripade dalsich zadani.