[OSy] testy pro 2. ukol

Martin Cetkovský martin at alikuvkoutek.cz
Thu Nov 22 19:58:16 CET 2007

Prijemny vecer,

dekuji za reakci.

> alibistickou poznamkou, ze jsem ve vsech pripadech pouzival
> formulaci "pokusime se .."

Dovedu si predstavit, ze zminenou frazi "pokusime se ..." jste zavedli po zkusenostech z predchozich let, kdy podle ohlasu, ktere mam od minulych rocniku k dispozici, jste meli taktez problemy s dodrzovanim ohlaseneho harmonogramu. V soucasne dobe mi uz ale pripada, ze ono alibisticke "pokusime se" prechazi do formy "Pokusime se vam testy, kterymi musite projit, dodat jeste pred terminem odevzdani."

I kdyz se to nemusi na prvni pohled zdat, relativne pozdni zaslani testu muze zasadnim zpusobem rozhodit casovy harmonogram jednotlivcu, ktery se nasledne projevi i v jinych mistech/predmetech/akcich, nez v samotnem predmetu Operacni systemy.

Verim, ze i ostatni studenti uvitaji, pokud nas o jednotlivych zpozdenich oproti ohlaseneho harmonogramu budete informovat sami od sebe s predstihem, pripadne co nejdrive po zjisteni dane skutecnosti, nejlepe i s novym terminem.

> nepristupna. Pri hodnoceni vysledku testu 1. zadani jsme v mnoha
> pripadech primhourili oko nad ne zcela jednoznacnym vysledkem testu

Omlouvam se, pokud jsem se vas dotknul onou striktnosti, a ocenuji, ze jste primhurovali oci pri vlastnim hodnoceni. Nicmene verim, ze nasledujici tvrzeni prilis neodporuje ani vasemu presvedceni; a to, ze skupiny, ktere nestihli odladit nedostatek zpusobujici uplne neprojiti testem, byly zvolenym "zadostiucenim" znevyhodneni oproti tem, kterym se jejich neodladeny nedostatek projevil pouze "neprimerene dlouhym" behem.

Tipuji, ze hodne skupin si vytvorilo sadu vlastnich testu, nad kterymi svuj kernel take testuje. Ve sve podstate jsme ale v oblasti operacnich systemu, planovani, synchronizacnich primitiv a dalsich oblasti znacne mene "kovani" nez vy, kteri jste jiz nekolik vlastnich kernelu napsali, ci je delsi dobu pisete. Navic mate s predmetem jiz nekolikalete zkusenosti. Proto neni rozumne ocekavat, ze nase testy dosahnou dosahnout takovych "odhalovacich" kvalit jako vami dodane. Casto se stava, ze "rozchozenim" nejakeho testu stravime nejedno odpoledne a vecer (je vhodne se obcas dostavit i na nejakou prednasku a obcas si nase telicko rado trochu spocine pri spanku). Je pomerne znat, pokud na "rozchozeni" mame tyden, nebo takovych tydnu mame k dispozici dva ci tri.

S pratelskym pozdravem

Martin Cetkovsky