[OSy] hello, slidy, hodnoceni a bug

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Tue Oct 2 10:38:49 CEST 2007

> Pak se take nabizi, zda se nevykaslat na seminarky

To jste doufam myslel jen v jednom konkretnim pripade, ne obecne ..

Jak jsem uvedl vcera na cviceni, simulator a toolchain v nativni verzi
pro Windows je experimentalni a (coz jsem mozna nezduraznil uplne jasne)
je z nasi strany unsupported, protoze nikdo z nas uz radu let zadnou
solidni GUI aplikaci pro Windows nenapsal.

Puvodni unixove tooly jsou ovsem zcela funkcni a supported, takze i
Windowzaci mohou vzdy zvolit nekterou z kompromisnich cest:

a) Pouzivat je na nekterem z fakultnich Linuxovych/unixovych stroju
   vzdalene.
b) Pouzivat je v nejake LiveCD distribuci.
c) Pouzivat je v Linuxu/unixu bezicim ve virtualnim stroji.
d) Nainstalovat si do Windows Cygwin.

> a nedothnout WiGUM do pouzitelneho stavu (nebo spis mozna do lepsiho stavu nez originalni
> unixovy simulator). Na jednu stranu az "kacirska myslenka", na druhou stranu
> by to mnoha lidem udelalo radost. A kdyby se k tomu pridala jeste podpora kompilace
> ve Visual Studiu

Takove tema vyberove semestralky je skutecne mozne, ale podobne jako
autori WiGUMu byste museli respektovat zakladni omezeni, aby zdrojaky
byly stale dvoucestne prelozitelne jak v unixu/Linuxu, tak na Windows.

Vasi predchudci udelali prvni krok, takze na Vas by asi bylo pouzit
nejaky prenositelny toolkit (Qt, wxWidgets, GTK+ apod.), aby GUI
fungovalo nejen ve Windows, ale i v Linuxu. Moznost prekladu ruznymi
prekladaci je samozrejme take vitana.

> ... (MSVS neznam, ale urcite to bude jen o tom nastavit jiny kompilator
> nez defaultni, takze zminena "podpora" by byl spis tutorial, jak to tam kompletne rozchodit).

Ano, melo by to s trochou snahy jit, MinGW je totiz v podstate jen sada
hlavickovych souboru a knihoven, ktere umoznuji prelozit zdrojak
pouzivajici POSIX API nativne ve Windows pomoci GCC. MSYS je potom jen
jakysi osekany unix environment, ktery poskytuje cloveku bourne shell,
make, autoconf, automake a podobne utility, diky kterym funguje klasicky
postup ./configure && make && make install

Na druhou stranu, nektere veci je potreba pro Windows upravit
razantneji, treba pametove mapovane soubory (proto ted ve WiGUMu
nefunguje ta podpora disku). Takze asi spravna cesta je rozdelit
architekturu MSIMu na simulacni jadro, nezavislou vrstvu GUI a
nezavislou vrstvu platform-dependent kodu.

M.D.