[OSy] nonblocking queue

Petr Tuma petr.tuma at dsrg.mff.cuni.cz
Wed Oct 17 14:56:45 CEST 2007

Dobry den,

jen rychle z pozice prednasejiciho (cvicici napisi vic). Cast prednasky
bude venovana neblokujici synchronizaci a dalsim vecem (jiz relativne
brzo, navic toto je potreba az na rozsirene zadani, ktere se odevzdava
za zhruba tri mesice). Zadani je v tomto smyslu navic zamerne
nespecificke (vsimnete si, ze nepouziva ani termin "nonblocking"), prave
proto, aby vam dovolilo pouzit i neco jineho nez "the one and only
nonblocking list by Scott" nebo jiny znamy algoritmus.

Kazdopadne se nevyzaduje, abyste vymysleli svuj vlastni algoritmus.
Pokud pouzijete nejaky znamy algoritmus a sami ho naimplementujete (a
treba nekam napisete, ze algoritmus vymyslel ten a ten tam a tam), pak
je vse v poradku. Otazku jak hodne se lisi prepsani pseudokodu v temer C
do kodu v C si jiste sami spravne zodpovite (napriklad se mnou budete
jiste souhlasit v nazoru, ze pokud byste algoritmus byli na pozadani
schopni bez originalu reprodukovat, semestralni prace splnila hlavni
ucel vas neco naucit a vse je v poradku, pokud naopak nechapete, co dana
implementace vlastne dela, v poradku to nebude).

Petr Tuma