[OSy] interval casovace

Dalibor Straka dast at panelnet.cz
Sat Oct 27 20:29:51 CEST 2007

On Sat, Oct 27, 2007 at 01:47:48PM +0200, Jan Raszyk wrote:
> Dobry den.
>
> Nevadi, kdyz nase timery budou s presnosti na desitky milisekund? V
> danych podminkach jsou mikrosekundy nesmysl a predstavuji zbytecny
> overhead - casovace by byly s mikrosekundovou presnosti paradoxne mnohem
> nepresnejsi a mikrosekundove cekani stejne nikdo prakticky nepouzije
> (viz testy).

Lze to udelat i s presnosti na mikrosekundy bez overheadu. Na intelu
je drahe programovani casovace na MIPS ne. Existuji dva druhy casovacu:
Presne a pomale nebo rychle a nepresne. Zalezi k cemu maji slouzit?!
Jestli pro real-time systemy nebo pro minimalni dobu treba pro
retransmit tcp packetu. Treba linuxovy kernel a bsd maji obe rozhranni
(navic jeste kernelove a userspace timery). Ja jsem prave vytvoril uz
treti implementaci a zrovna ji jdu prepsat ;-), pac by mi to nefachcilo
na typickem ovladaci (treba sitovky):

Nejak jsem si predstavil typicky timer ovladace sitovky tahle:
nejaky program ma thread. Z toho threadu zavola ovladac sitove karty,
aby odeslal packet. Ovladac odesle packet a nastavi timer, ktery
zkontroluje, zda ho karta skutecne odeslala. Ovladac se vrati do toho
volajiciho programu. Volajici thread se muze ukoncit (ten thread nevi
o tom, ze tam ma timer, on proste jen chtel poslat packet), stejne tak
ten ovladac vsak nevi, ze ten thread pozdeji skonci. Nicmene k te
retransmisi musi dojit.

-- Dalibor Straka